۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳

معاون پیشگیری و درمان بهزیستی خراسان شمالی:

اشتغال مهم ترین مشکل معتادان بهبودیافته در خراسان شمالی است

اشتغال مهم ترین مشکل معتادان بهبودیافته در خراسان شمالی است

بجنورد- معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی یكی از مهم ترین شكلات بهبود یافتگان اعتیاد در استان را نداشتن اشتغال عنوان كرد.

هاجر پاكدین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات بهزیستی خراسان شمالی در راستای مبارزه با اعتیاد و درمان مبتلایان، اظهار کرد: با وجود تلاش های فراوان برای درمان معتادان، متأسفانه این افراد پس از بهبودی با مشكلاتی مواجه می شوند كه برای جلوگیری از بازگشت آنها، باید به رفع این مشکلات توجه ویژه داشت.

وی افزود: اشتغال یكی از مهم ترین مشكلات این افراد بوده و به همین دلیل نیز اداره كل بهزیستی خراسان شمالی علاوه بر اقدامات لازم در خصوص درمان معتادان، پیگیر برنامه های حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته نیز هست.

پاكدین در ادامه با اشاره به برنامه های اداره كل بهزیستی خراسان شمالی در هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: به مناسبت این هفته جشن پاكی برای بهبود یافتگان با حضور مسئولین استانی در یكی از مراكز درمانی اعتیاد استان برگزار می شود.

وی برپایی نمایشگاه چادرهای آگاه سازی شهروندان در خصوص پیشگیری از اعتیاد در میادین اصلی شهر، برگزاری كلاس های آموزشی با همكاری سازمان های مردم نهاد، برپایی نمایشگاه تابلوهای سیار پیشگیری از اعتیاد و ... را از دیگر برنامه های اداره كل بهزیستی استان در هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد.

پاكدین تاكید كرد: همچنین بهبود یافتگان با خودباوری می توانند افراد در معرض خطر اعتیاد را از دام این معضل جدی رهایی ببخشند.

معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به گرایش روزافزون افراد به معضل اعتیاد تصریح كرد: این معاونت در راستای كاهش اعتیاد و افزایش آگاهی بخشی به مردم اقدمات مختلفی در دستور كار قرار داده است.

وی اجرای طرح شیوع شناسی مواد مخدر در خراسان شمالی همزمان با سراسر كشور را یكی از این اقدامات عنوان كرد و گفت: متاسفانه در اجرای این طرح عدم همكاری برخی از خانواده ها مشكلات و موانعی ایجاد كرد.

پاكدین افزود: ترس و نگرانی از سوالات پرسشنامه، ترس از شناسایی شدن، تعداد زیاد سوالات پرسشنامه، توجیه نبودن برخی خانواده ها و مدیران مجتمع ها و ... از مشكلات مهم اجرای طرح شیوع شناسی مواد مخدر در استان بود.

وی با بیان اینكه مرحله اول طرح شیوع شناسی مبارزه با مواد مخدر در پنج خوشه و در مناطق شهری و روستایی استان اجرا شد، گفت: به دلیل عدم اطلاع اقشار كم سواد روستایی از محتوای این طرح همكاری های لازم از سوی این افراد انجام نشده و در نتیجه زمان زیادی توسط عاملین برای پاسخگویی به پرسشنامه ها صرف شد.

این مسئول با اشاره به اینكه مرحله دوم طرح شیوع شناسی مواد مخدر در استان بعد از ماه مبارك رمضان اجرا می شود، خواستار همكاری بیشتر خانواده ها در اجرای این طرح شد.

کد خبر 2785563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha